مقاله ی : چه کار کنیم تا امام زمان عج ظهور کنند ؟ ( رمز نهایی فرج )

مقاله ی : چه کار کنیم تا امام زمان عج ظهور کنند ؟ ( رمز نهایی فرج )

بسم الله الرحمن الرحیم

السلام علیک یا مضطر الزمان یا مهدی عج

أَمَّن يُجِيبُ الْمُضْطَرَّ إِذَا دَعَاهُ وَيَكْشِفُ ...

 در این مقاله با توفیق الهی و مدد مولا صاحب الزمان عج این غریب و مظلوم ال محمد صلوات الله علیهم و احادیث اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام جواب این سوال خیلی خیلی مهم و اساسی که ( چه کار کنیم تا امام زمان عج ظهور کنند ؟ ) از زبان خود اهل بیت علیهم السلام بیان شده است .

در ابتدا با یک حدیث از امام جواد علیه السلام مقاله را اغاز میکنیم یا جواد الائمه مدد ...

حدیث اول :

امام محمد بن علی الجواد علیه السلام  فرمودند:
لو عُیّن لهذا الامر وقت لقست القلوب و لرجع عامّة الناس عن الاسلام و لکن قالوا: ما اسرعه! ما اقربه! تألفاً لقلوب الناس و تقریبا للفرج
اگر برای این امر وقتی تعیین شود دل ها را قساوت می گیرد و توده مردم از اسلام بر می گردند. بگویید: چه زود است! چقدر نزدیک است! تا دل مردم آرام گیردو فرج نزدیک شود .
الکافی، ج ۱، باب کراهیة التوقیت، ص ۳۸۹؛ نعمانی، الغیبة، ص۲۹۶٫

این حدیث زیبا می فرماید به مردم بگوییم که فرج نزدیک است بدون تعیین وقت ، این یعنی  مردم را به نزدیک بودن ظهور ترغیب و تشویق کنیم و ایشان را به این امر امیدوار کنیم (البته بدون اینکه برای این امر زمانی را تعیین کرده باشیم ) چرا که خود این کار باعث نزدیک شدن ظهور میشود (تقریبا للفرج) بنابراین یکی از مهم ترین کارها برای این امر ( چه کار کنیم تا امام زمان ظهور کنند ؟ ) همین کار است .

کلمات کلیدی این حدیث :  عامّة الناس + ما اقربه = و تقریبا للفرج

عموم مردم + چه نزدیک است = نزدیک شدن ظهور

حدیث دوم یا ابا صالح المهدی ادرکنی  :

قال الامام المهدی علیه السلام:
«لَوْ أَنَّ أَشْیاعَنا وَفَّقَهُمُ اللّهُ لِطاعَتِهِ عَلَى اجتماع مِنَ الْقُلُوبِ فِى الْوَفاءِ بِالْعَهْدِ عَلَیْهِمْ لَما تَأَخَّرَ عَنْهُمُ الُْیمْنُ بِلِقائِنا وَ لَتَعَجَّلَتْ لَهُمُ السَّعادَةُ بِمُشاهَدَتِنا.»
اگر شیعیان ما ـ كه خداوند آنها را به طاعت و بندگى خویش موفّق بدارد ـ در وفاى به عهد و پیمان الهى اتّحاد و اتّفاق مى داشتند و عهد و پیمان را محترم مى شمردند، سعادت دیدار ( ظهور) ما به تأخیر نمى افتاد و زودتر به سعادت دیدار ما نائل مى شدند
کمال الدین جلد 2

از حدیث فوق واول نتیجه گرفته میشود که مردم باید برای این امر  اتحاد داشته باشند .

کلمات کلیدی این حدیث : عَلَى اجتماع مِنَ الْقُلُوب = وَ لَتَعَجَّلَتْ

اتحاد = نزدیک شدن ظهور

حدیث سوم یا صادق ال محمد فرج :

حضرت امام صادق علیه السلام می فرمایند :

فلما طال علی بنی اسرائیل العذاب ضجوا و بکوا الی الله اربعین صباحاً فاوحی الله الی موسی و هارون یخلصهم من فرعون فحطّ عنهم سبعین و مأه سنة، هکذا انتم لو فعلتم لفرج الله عنا، فاما اذ لم تکونو فان الامر ینتهی الی منتهاه
هنگامی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد، در پیشگاه الهی دست به دعا برداشتند و چهل روز ضجه و گریه داشتند تا اینکه خدای تعالی به موسی و هارون وحی فرمود تا آن ها را از دست فرعون نجات دهند و با این کارشان خدا از 170 سال باقیمانده غیبت صرف نظر فرمود بعد امام صادق می فرمایند:" : همچنین اگر شما(شیعیان) چنین کنید[توبه کنید و به درگاه خدا تضرع و دعا نمایید] خدای تعالی حتماً فرج ما را خواهد رساند[قبل از رسیدن به انتهایش]
و اگر این کار را نکنی د امر ظهور به انتهایش موکول خواهد شد!
بحار الأنوارجلد52صفحه 131،حدیث۱۳۴  
در این حدیث هم اشاره شده اگر عموم مردم با اتحاد و همدلی دست به دعا برداشته و همه با هم ظهور امام زمان عج را بخواهند در این صورت به فرموده ی امام صادق علیه السلام خداوند حتما فرج را می رساند .

کلمات کلیدی این حدیث :  ضجوا و بکوا + انتم = لفرج الله عنا

دعای همگانی با ضجه و گریه + شما شیعیان = فرج و ظهور

حدیث چهارم یا صادق ال محمد مدد :

امام صادق علیه السلام : 
توقع امر صاحبک لیلک و نهارک 
شبانه روز توقع ظهور صاحبت (حضرت مهدی عج) را داشته باش . (در هر شبت و در هر روزت توقع ظهور صاحبت را داشته باش)
بحارالأنوار ج 59 ص159

کلمه ی کلیدی این حدیث : توقع امر  = توقع ظهور در هر لحظه (ظهور ناگهانی)

حدیث پنجم یا مهدی عج ادرکنی :

امام زمان عج در پی سوالاتی که اسحاق بن یعقوب از ایشان پرسید ، اینگونه پاسخ فرمودند :

فأغلقوا باب السؤال عما لا یعنیكم، ولا تتكلفوا علم ما قد كفیتم، و اكثروا الدعاء بتعجیل الفرج، فان ذلك فرجكم والسلام على من اتبع الهدى.

پس ببندید در سوال را از انچه برایتان سودی ندارد و خودتان را در انچه ما شما را کفایت میکنیم به تکلف و مشقت نیاندازید و برای تعجیل در فرج بسیار زیاد دعا کنید که همانا فرج شما در ان است  و سلام بر کسی که از هدایت (زیاد دعا کردن برای فرج ) تبعیت کند .

كمال الدین، ج 2، ص 483

کلمه ی کلیدی این حدیث :  و اكثروا الدعاء = تعجیل الفرج

دعای زیاد = نزدیک شدن فرج

رمز نهایی فرج :

با توجه به این ۵ حدیث از اهل بیت علیهم السلام اگر عموم مردم یکدیگر را به نزدیکی ظهور ترغیب و تشویق کنند و همه با هم و به صورت همگانی در همه ی زمان ها و مکانها (مثلا نیمه ی شعبان مثل محرم و عاشورا که برای امام حسین علیه السلام به خیابان ها می ایند برای امام زمان عج هم جمع شوند و یا صاحب الزمان یا صاحب الزمان کنند ، اللهم عجل لولیک الفرج بگویند و ... ) با اتحاد زبانی و فلبی همراه با گریه و ضجه با دلهای از همه جا بریده دعای بسیار کنند و فرج امام زمان عج را از خدا بخواهند و توقع ظهور را داشته باشند ، خداوند هم حتما فرج را میرساند .

در یک کلام : دعای همگانی همه ی شیعیان (بیداری شیعیان از این غفلت از دعا برای فرج امام زمان عج )

رمز نهایی و اصلی ظهور است که اگر عملی شود کار تمام است اما متاسفانه دشمن تا به حال موفق تر بوده است تمام هدف دشمنان ( امریکا و انگلیس و اسرائیل و عربستان و ... وهابیت و ناصبیت و ... ) دشمنی با امام زمان عج ، غافل کردن شیعیان از یاد و نام امام زمان عج ،  غفلت از دعا برای ظهور ایشان و در نهایت تاخییر در ظهور  است.

والسلام على من اتبع الهدى

منبع : نهضت جهانی دعای فرج  http://www.elteja.com


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: ادعیه قرآنی ، احکام ، حجاب ، محرمات ، توبه ، اخلاق ، احادیث ائمه(علیهم السلام) ، نماز ، مرگ ، ارزش و حقوق انسان ها در اسلام ، ارزش و حقوق زن در اسلام ، ارزش و حقوق مرد در اسلام ، شبهات ، سخنرانی ها و مستند ها ، داستان های عبرت آموز ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : برچسب:ظهور, | 14:49 | نویسنده : گمنام |

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • اسپید شاپ